Przedmiotem Konkursu było...

W poniedziałek 8 kwietnia...

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Za...

W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

Tolkmicko klasy IIIA SG 2018

Obrazek użytkownika Krzysztof Naworol
Krzysztof Naworol
 4 czerwca 2018 roku klasa 3a SG pod opieką pani Marzeny Soczkiewicz i pana Krzysztofa Naworola po raz ostatni w takim gronie pojechała na wycieczkę na północ naszego kraju.

Pierwszym punktem programu naszego wyjazdu było zwiedzanie Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie. Dzięki uprzejmości kadry mogliśmy zobaczyć bibliotekę znajdującą się na jej terenie, sale, w których szkoleni są przyszli policjanci i dowiedzieć się na czym polega nauka w tym miejscu. Wieczorem, kiedy dojechaliśmy do naszego miejsca zakwaterowania - Tolkmicka - wybraliśmy się na molo i plażę. Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Trójmiasta. Nadrobiliśmy straty sprzed dwóch lat i spacerowaliśmy wzdłuż sopockiego molo, a następnie - w Gdańsku - odwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej. Oprowadzeni przez niezwykle charyzmatyczną panią przewodnik mogliśmy podsumować wiadomości, które były nam już znane, ale też dowiedzieć się nowych, niezwykle ciekawych faktów na ten temat. Nie zabrakło również łez wzruszenia u niektórych, ponieważ muzeum to we wspaniały sposób oddaje klimat tragizmu II wojny światowej. W środę obraliśmy przeciwny kierunek, zmierzając ku granicy z Rosją. Celem tego były odwiedziny w Sępopolu - małym, uroczym miasteczku, po którym oprowadził nas nasz były katecheta, który przez poprzednie dwa lata uczył nas religii. Mieliśmy okazję zobaczenia miasta także z góry, gdyż ksiądz Mariusz Rygała pozwolił nam wejść na wieżę Kościoła św Michała Archanioła. Widoczna była stamtąd rzeka Łyna, przez którą wcześniej przepłynęliśmy katamaranem. Zwieńczeniem odwiedzin było tradycyjne już karaoke. Wielkie podziękowania za gościnność należą się oczywiście księdzu Mariuszowi, który poświecił nam swój czas i pokazał wszystko, co w Sępopolu najpiękniejsze - niektórym tak bardzo się spodobało, że postanowili niepostrzeżenie zostać w baszcie na dłużej. Kolejnego dnia, w czwartek, wyruszyliśmy w kierunku Malborka, by zwiedzić Zamek Krzyżacki. Kolejny akcent historyczny naszego wyjazdu okazał się równie ciekawym miejscem, co poprzednie. Pani przewodnik w zrozumiały sposób przedstawiła nam ciekawe fakty na jego temat. Później pojechaliśmy do Nowej Holandii - parku rozrywki nieopodal Elbląga. Wieczorem, już w Tolkmicku, poszliśmy pożegnać się z morzem i obejrzeć wspólnie już ostatni zachód słońca w tym miejscu. W piątek zadowoleni z wyjazdu wróciliśmy do Sokołowa.

Dla wszystkich z nas był to wyjątkowy wyjazd - Tolkmicko to miejsce, w którym dwa lata temu, w pierwszej klasie, bardzo się ze sobą zżyliśmy i było to swego rodzaju początkiem, a teraz, również tam, historia naszej klasy dobiegała końca. Za ten wspaniały czas wspólnych posiłków w McDonald’s, nadmorskiego słońca i niezapomnianych wspomnień wyrazy szacunku i podziękowania kierujemy w stronę niezastąpionych opiekunów, pani Marzeny i pana Krzysztofa, dzięki którym mogliśmy tam być.