W poniedziałek 8 kwietnia...

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Za...

W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

21.02.2024r. na hali sportowej Zespołu Szkół...

WYCIECZKA IA SLO DO ŁODZI

ablonska
Dnia 31.05.2017r. w okolicach godziny 8.00 klasa IA SLO wraz z Jakubem Paczóskim pod przewodnictwem p .Agnieszki Błońskiej oraz p .Jadwigi Banasiuk wyjechała do Łodzi.
Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Miasta Łodzi. Podczas zwiedzania poznaliśmy ogólny życiorys Izraela Kalmanowicza Poznańskiego oraz zapoznaliśmy się bliżej z samą największą posesją fabrykancką w Polce. Następnym przystankiem było zwiedzenie Starego Cmentarza, a na nim piękne, zabytkowe mauzolea największych łódzkich fabrykantów. Ostatnim punktem zwiedzania był spacer po Manufakturze, dawnej własności największego łódzkiego fabrykanta, który po latach został przekształcony w centrum kulturowo-handlowe. Po wyczerpującym spacerze udaliśmy się do miejsca zakwaterowania, gdzie posililiśmy się pożywnym obiadem. Spragnieni zgłębienia reszty Manufaktury, udaliśmy się ponownie w owe miejsce. Po powrocie, do samej ciszy nocnej integrowaliśmy się w pokojach.
Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy od wysłuchania wykładu w planetarium, pt: Seans Kosmiczne cienie, które jest najnowocześniejszym obiektem w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Następnym punktem było zwiedzanie najbardziej spektakularnej oraz najpiękniejszej elektrowni EC1. Jej budowę rozpoczęto w 1906 r. i zaledwie półtora roku później oddano do użytku. Kolejno pieszo udaliśmy się na Dworzec Łodzi Fabrycznej, który jest najnowszym dworcem kolejowym w Europie. Następnie przemieściliśmy się na 15. piętro do sąsiadującego budynku, gdzie po 30. minutach oczekiwania, udało się wydostać część naszej grupy z zaciętej windy. Ostatnim punktem był spacer ulicą Piotrowską, gdzie mogliśmy podziwiać pomniki, np. Trzech Fabrykantów, Ławeczkę J. Tuwima, czy pomnik Łodzian Przełomu Tysiącleci.
Po dwóch dniach niesamowitych wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do domów, gdzie czekała na nas praca domowa z matematyki. Wszystkim uczniom serdecznie polecamy miasto Łódź!