W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

21.02.2024r. na hali sportowej Zespołu Szkół...

We wtorek 13 lutego gościliśmy w naszej szkole...

Studniówka

Playlista filmowa:

...

UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSCO...

Wycieczka na południe Polski: 10-12 maja kl. IIC i IA

Patryk Częścik

10 maja w środę uczniowie klas IA i IIC SG wraz z opiekunami, czyli panią Sylwią Skrzeszewską, panią Katarzyną Rytel oraz panią Lidią Krasuską wyruszyli na 3-dniową wycieczkę do Krakowa – Wieliczki – Zatoru- Wadowic. Swoją przygodę w południowej części naszego kraju rozpoczęliśmy zwiedzaniem dawnej stolicy Polski, Krakowa. Zobaczyliśmy tam  wiele pięknych obiektów, np. Barbakan czy Sukiennice. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji dotyczących tego miasta. W czasie naszego zwiedzania mogliśmy wysłuchać hejnału granego z wieży w Kościele Mariackim. Następnie poszliśmy z panią przewodnik do znanego wszystkim Smoka Wawelskiego, który potrafił buchać ogniem. Po długim spacerze po Krakowie udaliśmy się do autokaru, który zawiózł nas do Kopalni  Soli w Wieliczce. Razem z panem przewodnikiem zeszliśmy drewnianymi schodami. Kiedy wszyscy byli już na dole, każdy zauważył bardzo dużą ilość soli. Podczas spaceru pan przewodnik opowiedział nam historię tej kopalni oraz słynną legendę o św. Kindze. Każdy z nas zauważył piękne rzeźby z soli wydobytej przez górników w tym oto miejscu. Na koniec każdy uczestnik wycieczki mógł kupić sobie pamiątkę. Wykonaliśmy tam piękne zdjęcia, które będą nam przypominać o tym, wspaniale spędzonym czasie. Zmęczeni całym dniem wróciliśmy do autokaru i pojechaliśmy, aby zakwaterować się w naszym hotelu.  Głodni pędem poszliśmy na obiadokolacje. Po pysznym posiłku wszyscy rozeszli się do swoich pokoi, aby odpocząć przed kolejnym, bardzo ciekawym dniem.

Drugi dzień rozpoczęliśmy śniadaniem. Kiedy wszyscy byli już zwarci i gotowi ruszyliśmy do Zatoru, aby tam spędzić ten dzień w Energylandii. Były tam bardzo różnorodne atrakcje, więc każdy znalazł coś dla siebie. Po kilkunastogodzinnej zabawie wróciliśmy do autokaru cali i zdrowi, którym pojechaliśmy na obiadokolację do naszego hotelu. Po bardzo obfitym posiłku część z nas poszła na klasową dyskotekę, a reszta została w pokojach.

Trzeciego, a naszego ostatniego dnia po zjedzeniu pysznego śniadania, wykwaterowaliśmy się z hotelu i wyruszyliśmy do Wadowic. Kiedy dotarliśmy na miejsce każdy z nas miał 15 minut wolnego aby kupić sobie słynną kremówki  z Wadowic oraz pamiątkę. Po skończeniu się czasu wolnego poszliśmy zwiedzić Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego Jana Pawła II z panią przewodnik. Na koniec ciekawie poprowadzonego zwiedzania, udaliśmy się do autokaru w drogę powrotną.

Dzięki naszej wycieczce dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat wielu zabytków w naszym kraju, mogliśmy podziwiać ich piękno na własne oczy, a przy tym dobrze się bawić, za co podziękowania należą się naszym opiekunom. Wszyscy zadowoleni wrócili do domów, wspominając nasz wyjazd jako wspaniałe chwile w jeszcze lepszym towarzystwie.