Wyjazd na operę „Rigoletto” do Łodzi 2019.

Dnia 17.10.2019 klasy IIA i ID SLO z p. Krzysztofem Naworolem i p. Marzeną Soczkiewicz wyruszyły na 2 dni do Łodzi. Po drodze zatrzymaliśmy się w Warszawie przy grobie bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Zwiedziliśmy również popularną restaurację pod złotymi łukami. Towarzyszyła nam bardzo dobra atmosfera. Po południu dotarliśmy do hotelu. Zjedliśmy smaczny obiad, a po nim, w pięknych i eleganckich strojach udaliśmy się do Teatru Wielkiego w Łodzi na operę pt: „Rigoletto”. Podczas czteroaktowego widowiska były dwa antrakty. Opera była poruszająca, skłaniająca do refleksji. Z pewnością wielu z nas nie zapomni tego przedstawienia w wykonaniu znakomitych aktorów. Dramat był rozgrywany w oryginalnym języku włoskim. Tego też dnia urodziny obchodziła Maja Bolesta, więc gdy wróciliśmy do hotelu czekała na nas pizza. Następny dzień zaczęliśmy śniadaniem o godz. 9. Tam ponownie zaśpiewalismy „sto lat”, tym razem Jakubowi Złotkowskiemu, który obchodził tego dnia urodziny. Po posiłku opuściliśmy hotel i pojechaliśmy do łódzkiej Palmiarni. Tam mieliśmy krótki spacer. Następnie udaliśmy się do pobliskiej galerii. W drodze powrotnej każdy był zmęczony, ale szczęśliwy z odbytej wycieczki. Do Sokołowa dojechaliśmy około 18.
Warto wspomnieć, że od ponad 10 lat żadna klasa liceum nie była na operze. Powinno być więcej tego typu wyjazdów, ponieważ dla niektórych opera może okazać się o wiele lepszą alternatywą wobec teatru lub kina, a także nowym doświadczeniem i możliwością udoskonalenia swojej wiedzy na temat zarówno kultury osobistej, jak i artystycznej.