W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

21.02.2024r. na hali sportowej Zespołu Szkół...

We wtorek 13 lutego gościliśmy w naszej szkole...

Studniówka

Playlista filmowa:

...

UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSCO...

Praga klas I SLO 2019

Obrazek użytkownika Krzysztof Naworol
Krzysztof Naworol
Wczesnym porankiem 04.06.2019 klasy 1A i 1B SLO z opiekunami p. Krzysztofem Naworolem, p. Agnieszką Chomać-Karakulą oraz p. Agnieszką Błońską wyruszyły w kierunku południowo-zachodniej Polski. Pozdróż do Wrocławia przebiegła w bardzo dobrym nastroju. Gdy dojechaliśmy na miejsce około południa, pierwszym punktem naszej wycieczki było ZOO, w którym mieliśmy okazję zobaczyć zwierzęta z najdalszych zakątków naszego świata. Następnie udaliśmy się na stare miasto, gdzie dowiedzieliśmy się trochę o historii i tradycjach tego pięknego miejsca. Po dość obfitym zwiedzaniu wyruszyliśmy do Karpacza, gdzie spędziliśmy jedną noc.

Następnego dnia rano wyjechaliśmy do stolicy Czech - Pragi. Gdy przybyliśmy do miasta od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie stolicy, która zachwyciła nas swoim pięknem i architekturą barokową. Mieliśmy również okazję zobaczyć średniowieczną katedrę w stylu gotyckim. Spróbowaliśmy też regionalnych potraw.
Wieczorem, zmęczeni zwiedzaniem udaliśmy się do hotelu znajdującego się kilkanaście kilometrów od Pragi. Na miejscu rozpakowaliśmy się i mieliśmy czas na odpoczynek.

Trzeciego dnia także pojechaliśmy do Pragi, aby zobaczyć kolejne zabytki tam na nas czekające. Następnie udaliśmy się na rejs statkiem po rzece Wełtawie. Niestety pogoda nas zaskoczyła i zaczęło dość mocno padać, z tego powodu schowaliśmy się pod pokładem. Trochę przemoczeni powróciliśmy do hotelu.

Ostatniego dnia wstaliśmy dość wcześnie, zjedliśmy śniadanie i szybko wyruszyliśmy w stronę Sokołowa. Jeszcze w Czechach odwiedziliśmy "Skalne miasto" znajdujące sie nieopodal granicy z Polską. Po południu zatrzymaliśmy się na pyszny obiad. Podróż minęła w dobrej atmosferze. Nie obyło się bez obejrzenia meczu Polska - Macedonia czy zatrzymania się w tradycyjnym miejscu - McDonald's. Do domu dotarliśmy dopiero około 2 w nocy.

Wszyscy wróciliśmy w bardzo dobrych nastrojach. Wycieczka bardzo nam się podobała i mamy nadzieję że jeszcze taka się powtórzy.