W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

21.02.2024r. na hali sportowej Zespołu Szkół...

We wtorek 13 lutego gościliśmy w naszej szkole...

Studniówka

Playlista filmowa:

...

UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSCO...

BERLIN 2020 :)

Małgorzata Uścińska

Dnia 25 lutego w godzinach wieczornych grupa uczniów naszego liceum wraz z nauczycielami: panią Katarzyną Rytel, panią Małgorzatą Uścińską oraz panem Jakubem Paderewskim wybrała się na wycieczkę do Berlina. Cała podróż odbyła się w spokojnej atmosferze, gdyż wszyscy smacznie spali. Następnego dnia, to znaczy w środę, w godzinach porannych dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki- Reichstagu po wschodniej części Berlina. Wszystkim tam bardzo się podobało, ale to był dopiero początek naszego 10 godzinnego zwiedzania. Następnie udaliśmy się na spacer, aby rozprostować nogi i zobaczyć inne ciekawe miejsca np. Bramę Brandenburską czy Pomnik Pamięci Ofiar Holokaustu oraz oczywiście przejść reprezentacyjną aleją „ Unter den Linden”. Następnie udaliśmy się do Katedry Berlińskiej, którą mogliśmy podziwiać od środka. Zrobiła ona na nas duże wrażenie, prezentując z tarasu widokowego zabudowania Berlina. Kiedy już po południu doszliśmy na Alexanderplatz  dostaliśmy trochę czasu wolnego na małe zakupy i posiłek. Pod koniec dnia udaliśmy się windą na Wieżę Telewizyjna, która sięga wysokości 368m i jest najwyższym budynkiem w Niemczech. Pogoda nas nie rozpieszczała, ale nie zwracaliśmy na nią uwagi- ważne było, aby zobaczyć jak najwięcej. Kiedy zakończyliśmy zwiedzanie, pojechaliśmy do hostelu, gdzie każdy zjadł obiadokolacje i mógł odpocząć w gronie swoich znajomych. Kolejny dzień zaczęliśmy w dobrych humorach. Po zjedzeniu pysznego śniadania, pojechaliśmy do Pałacu Charlottenburg, gdzie oprowadzały nas panie przewodniczki, które były bardzo sympatyczne. Następnym punktem było zwiedzanie zachodniej części Berlina, a dokładnie Kościół Pamięci Cesarza Wilhelma czy Kolumna Zwycięstwa. W godzinach wieczornych udaliśmy się Śladami Muru Berlińskiego, a dokładniej do East Side Gallery, czyli najdłuższego odcinka dawnego Muru Berlińskiego. Pogoda stawała się coraz lepsza z dnia na dzień. Tak jak dnia wcześniejszego, wieczorem  udaliśmy się do hostelu i powtórzyliśmy wieczorne obowiązki. Ostatniego dnia wycieczki głównym punktem zwiedzania był Poczdam, gdzie spędziliśmy całe przedpołudnie, zwiedzając najpierw Pałac Sannssouci, później Dzielnice Holenderską, a na koniec Rosyjską Kolonię Aleksandrówkę, gdzie mieliśmy trochę czasu wolnego przed podróżą do domu. Pogoda tego dnia była wyśmienita. Obiad zjedliśmy już po stronie polskiej, w miejscowości Torzym i udaliśmy się w stronę Sokołowa Podlaskiego, do którego dotarliśmy po 22.